36 دانشگاه برتر اتیوپی به ترتیب رتبه جهانی

دانشگاه آدیس آبابا

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 1176 Addis Ababa Addis Ababa Ethiopia

دانشگاه آدیس آبابا که در سال 1950 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر آدیس آبابا (محدوده جمعیت 1،000،000 تا 5،000،000 نفر) واقع شده است. دانشگاه آدیس آبابا (AAU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: بالای 45000 دانشجو) است. دانشگاه آدیس آبابا (AAU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 70 ساله دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. AAU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 1977

دانشگاه جیما

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 378 Jimma Oromia Region Ethiopia

دانشگاه جیما که در سال 1983 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک جیما (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، منطقه ارومیه واقع شده است. دانشگاه جیما (JU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 35000-39999 دانشجو) است. دانشگاه جیما (JU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی با قدمت 37 سال دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی اتیوپی را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. JU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را برای دانشجویان فراهم می کند، از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور، و همچنین خدمات اداری.

رتبه جهانی: 4338

دانشگاه باهیر در

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 79 Bahir Dar Amhara Region Ethiopia

دانشگاه باهیر دار که در سال 2001 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر کوچک باهیر دار (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، منطقه آمهارا واقع شده است. دانشگاه باهیر دار (BDU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی اتیوپی است. دانشگاه باهیر دار (BDU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. BDU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 6407

دانشگاه هاواسا

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 5 Awasa SNNPR Ethiopia

دانشگاه هاواسا که در سال 1976 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر متوسط آواسا (محدوده جمعیت 250,000-499,999 نفر)، SNNPR واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: Wondo Genet، Yirgalem. دانشگاه هاواسا (HWU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 20,000-24,999 دانشجو) است. دانشگاه هاواسا (HWU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 44 سال دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. HWU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 6670

دانشگاه آربا مینچ

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 21 Arba Minch SNNPR Ethiopia

دانشگاه آربا مینچ که در سال 1986 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر کوچک آربا مینچ (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر) SNNPR واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Arba Minch Secha است. دانشگاه آربا مینچ (AMU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 30,000-34,999 دانشجو) است. دانشگاه آربا مینچ (AMU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 34 ساله اتیوپی دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. AMU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 7142

دانشگاه گندار

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 196 Gondar Amhara Region Ethiopia

دانشگاه گوندار که در سال 1954 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک گوندار (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، منطقه آمهارا واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در مراکی است. به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه گوندار (UoG) یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 10,000-14,999 دانشجو) است. دانشگاه گوندار (UoG) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 66 سال دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 10-20٪ است که این سازمان آموزش عالی اتیوپی را به یک مؤسسه انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. UoG همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 7698

دانشگاه علم و فناوری آداما

اتیوپی - آمریکای شمالی
Adama 1888 Oromia Ethiopia

دانشگاه علم و فناوری آداما که در سال 1993 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ آداما (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر)، ارومیه واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در آسلا است. دانشگاه علم و فناوری آداما (ASTU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 20,000-24,999 دانشجو) است. دانشگاه علم و فناوری آداما (ASTU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 27 سال دارای خط مشی پذیرش انتخابی است این موسسه آموزش عالی دارای خط مشی پذیرش آزاد است. ASTU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 9075

دانشگاه ریفت ولی

اتیوپی - آمریکای شمالی
Addis Ababa 121959 Oromia Region Ethiopia

دانشگاه ریفت ولی که در سال 2000 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در کلان شهر بزرگ آدیس آبابا (محدوده جمعیت بیش از 5،000،000 نفر)، منطقه ارومیه واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: آبیچو، آداما، آمبو، آسلا، باهیر دار، بیل روب، باتو، بیشوفتو، بوله، بورایو، چافه، چیرو، دامبی دولو، دیره داوا، دیره گفرسا، گلان، گوترا، گولله، هرار، هاواسا، حسینا، جیجیگا، جیما، کالیتی، کیمیسه، لانچا، لبو لفتو، لگا تافو. دانشگاه ریفت ولی (RVU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: بالای 45000 دانشجو) است. دانشگاه Rift Valley (RVU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به مدارک تحصیلی رسمی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 20 سال دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است. RVU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 9397

دانشگاه هارامایا

اتیوپی - آمریکای شمالی
PO Box 138 Dire Dawa Haramaya Oromia Region Ethiopia

دانشگاه هارامایا در سال 1954 تأسیس شد و یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر کوچک هارامایا (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر) منطقه ارومیه واقع شده است. دانشگاه هارامایا (HRU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 30,000-34,999 دانشجو) است. دانشگاه هارامایا (HRU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی 66 ساله دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی اتیوپی را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. HRU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 9787

دانشگاه خدمات مدنی اتیوپی

اتیوپی - آمریکای شمالی
Yeka Sub City Addis Ababa 5648 Oromia Region Ethiopia

دانشگاه خدمات مدنی اتیوپی که در سال 1993 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر بزرگ آدیس آبابا (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر)، منطقه ارومیه واقع شده است. دانشگاه خدمات مدنی اتیوپی (ECSU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام با رتبه واحد: 7000-7999 دانشجو) است. دانشگاه خدمات مدنی اتیوپی (ECSU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی اتیوپی با قدمت 27 سال دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 20-30٪ است که این سازمان آموزش عالی اتیوپی را به یک موسسه بسیار انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. ECSU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 10496

دانشگاه جیجیگا

اتیوپی - آمریکای شمالی
Jigjiga 1020 Somali Region Ethiopia

دانشگاه جیجیگا که در سال 2007 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک جیجیگا (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، منطقه سومالی واقع شده است. دانشگاه جیجیگا (JJU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اتیوپی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی اتیوپیایی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 25000-29999 دانشجو) است. دانشگاه جیجیگا (JJU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. JJU همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رتبه جهانی: 11121