97 دانشگاه برتر افغانستان به ترتیب رتبه جهانی

دانشگاه آمریکایی افغانستان

افغانستان - آسیا
PO Box 458, Central Post Office Kabul 1001 Kabul Afghanistan

دانشگاه آمریکایی افغانستان که در سال 2006 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در کلان شهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه آمریکایی افغانستان (AUAF) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 1000 تا 1999 دانشجو) است. دانشگاه آمریکایی افغانستان (AUAF) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 14 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 40 تا 50 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به یک موسسه متوسط انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. AUAF همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 4212

دانشگاه کاتب

افغانستان - آسیا
Haji Norouz Intersection, Shahid Mazari Road Kabul 1004 Kabul Afghanistan

دانشگاه کاتب که در سال 2007 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه کاتب (KU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغانی کوچک (محدوده ثبت نام تک رتبه: 3000 تا 3999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین اسلام وابسته است. دانشگاه کاتب (KU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک رسمی رسمی از آموزش عالی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 13 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 50 تا 60 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به یک موسسه به طور متوسط انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. KU همچنین امکانات و خدمات متعددی از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 6795

دانشگاه کاردان

افغانستان - آسیا
Charahi Sabiqa Taimani Kabul Kabul Afghanistan

دانشگاه کاردان که در سال 2003 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی انتفاعی است که در محیط روستایی کلان شهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه کاردان (KU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغانی (محدوده ثبت نام تک رتبه: 2000 تا 2999 دانشجو) است. دانشگاه کاردان (KU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به مدارک تحصیلی رسمی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 17 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 60 تا 70 درصد است که این سازمان آموزش عالی افغانستان را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. KU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 7927

دانشگاه خراسان

افغانستان - آسیا
Darul-Malameen Jalalabad Nangarhar Afghanistan

دانشگاه خراسان که در سال 2006 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک جلال آباد (محدوده جمعیتی 50,000 تا 249,999 تن)، ننگرهار واقع شده است. دانشگاه خراسان (KU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 1000 تا 1999 دانشجو) است. دانشگاه خراسان (KU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 14 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 50 تا 60 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به یک موسسه به طور متوسط انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. KU همچنین چندین امکانات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 8303

دانشگاه هرات

افغانستان - آسیا
Herat University New Campus Herat 0093 Herat Afghanistan

دانشگاه هرات که در سال 1988 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ هرات (محدوده جمعیتی 500,000 تا 1,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه هرات (HU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 10,000 تا 14,999 دانشجو) است. دانشگاه هرات (HU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 32 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. HU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 9064

دانشگاه رعنا

افغانستان - آسیا
Baraki Square Kabul 25000 Kabul Afghanistan

دانشگاه رعنا که در سال 2009 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی انتفاعی است که در محیط روستایی کلان شهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه رانا (RU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 4000 تا 4999 دانشجو) است. دانشگاه رانا (RU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 11 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 60 تا 70 درصد است که این سازمان آموزش عالی افغانستان را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. RU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را برای دانشجویان از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری ارائه می‌کند.

رتبه جهانی: 9655

درود بر دانشگاه

افغانستان - آسیا
Kolola Poshta, Traffic Intersection Kabul Kabul Afghanistan

دانشگاه سلام که در سال 2009 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی انتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. این مؤسسه یک پردیس شعبه در کندز نیز دارد. دانشگاه سلام (SU) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 4000 تا 4999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین اسلام وابسته است. دانشگاه سلام (SU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 11 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 60 تا 70 درصد است که این سازمان آموزش عالی افغانستان را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. SU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 10717

دانشگاه علوم پزشکی کابل

افغانستان - آسیا
Jamal Mina, 3th district Kabul 1006 Kabul Afghanistan

دانشگاه علوم پزشکی کابل که در سال 1932 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه علوم پزشکی کابل (KUMS) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغانستان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 500-999 دانشجو) است. پوهنتون علوم پزشکی کابل (KUMS) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به اخذ مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش لیسانس (یعنی گواهینامه ها، دیپلم ها، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، درجه های کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه تحصیلات عالی افغانستان با قدمت 88 سال دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 0 تا 10 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به انتخابی ترین مؤسسه تبدیل می کند. KUMS همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 11744

دانشگاه دنیا افغانستان

افغانستان - آسیا
Parwan 3, Near To Tahia Maskan Square Kabul 27000 Kabul Afghanistan

دانشگاه دنیا افغانستان که در سال 2009 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی انتفاعی است که در کلان شهر کابل (محدوده جمعیتی 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. دانشگاه دنیا افغانستان (DUA) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 250 تا 499 دانشجو) است. دانشگاه دنیا افغانستان (DUA) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به اخذ مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 11 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 80 تا 90 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. DUA همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 11793

دانشگاه ابن سینا

افغانستان - آسیا
Technik Street, 6th District Kabul 1006 Kabul Afghanistan

دانشگاه ابن سینا که در سال 2010 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. این مؤسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در مزار شریف است. دانشگاه ابن سینا که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی افغانستان با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 7000 تا 7999 دانشجو) است. دانشگاه ابن سینا دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدرک‌های آموزش عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهینامه‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 10 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 80 تا 90 درصد است که این سازمان تحصیلات عالی افغانستان را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. دانشگاه ابن سینا همچنین امکانات و خدمات متعددی از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 11825

موسسه آموزش عالی گوهرشاد

افغانستان - آسیا
Darulaman Road Kabul Kabul Afghanistan

مؤسسه تحصیلات عالی گاوهرشاد که در سال 2010 تأسیس شد، یک مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. مؤسسه تحصیلات عالی گاوهرشاد (GIHE) که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 2000 تا 2999 دانشجو) است. مؤسسه آموزش عالی گوهرشاد (GIHE) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 10 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 20 تا 30 درصد است که این سازمان آموزش عالی افغانستان را به یک موسسه بسیار انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. GIHE همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 11897

از دانشگاه دیدن کنید

افغانستان - آسیا
Qamber Square Kabul 1010 Kabul Afghanistan

دانشگاه دوات که در سال 2009 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر کابل (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 تن) واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در خوست می باشد. دانشگاه دوات که به طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه تحصیلات عالی مختلط افغان (محدوده ثبت نام تک رتبه: 500 تا 999 دانشجو) است. دانشگاه دوات دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این مؤسسه تحصیلات عالی 11 ساله افغانستان دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 60 تا 70 درصد است که این سازمان آموزش عالی افغانستان را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشگاه دوات همچنین امکانات و خدمات متعددی از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 11960