16 دانشگاه برتر سریلانکا به ترتیب رتبه جهانی

دانشگاه کلمبو

سریلانکا - آسیا
94, Cumaratunga Munidasa Mawatha Colombo 00700 Western Province Sri Lanka

دانشگاه کلمبو که در سال 1921 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ کلمبو (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر) استان غربی واقع شده است. این موسسه دارای شعبه پردیس در هورانا نیز می باشد. دانشگاه کلمبو که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط سریلانکا (محدوده ثبت نام تک رتبه: 10,000-14,999 دانشجو) است. دانشگاه کلمبو دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 99 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. دانشگاه کلمبو همچنین امکانات و خدمات متعددی از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند. .

رتبه جهانی: 1312

دانشگاه سری جایواردنپورا

سریلانکا - آسیا
Gangodawila Nugegoda 10250 Western Province Sri Lanka

دانشگاه سری جایواردنپورا که در سال 1959 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر متوسط نوگگودا (محدوده جمعیت 250,000-499,999 نفر) استان غربی واقع شده است. به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه سری Jayewardenepura (USJP) یک مؤسسه آموزش عالی سریلانکای مختلط با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام با رتبه: 8000-8999 دانشجو) است. دانشگاه سری Jayewardenepura (USJP) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 61 ساله سریلانکا دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. USJP همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 3441

دانشگاه پرادنیا

سریلانکا - آسیا
University Park Peradeniya 20400 Central Province Sri Lanka

دانشگاه Peradeniya که در سال 1942 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ Peradeniya (محدوده جمعیت 10,000-49,999 نفر) استان مرکزی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Mahailluppallama و Dodangolla است. دانشگاه پرادنیا (UPDN) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط سریلانکا (محدوده ثبت نام تک رتبه: 10,000-14,999 دانشجو) است. دانشگاه Peradeniya (UPDN) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 78 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 10-20٪ است که این سازمان آموزش عالی سریلانکا را به یک مؤسسه انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. UPDN همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 3587

دانشگاه کلانیا

سریلانکا - آسیا
Dalugama Kelaniya 11600 Western Province Sri Lanka

دانشگاه Kelaniya که در سال 1959 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک Kelaniya (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، استان غربی واقع شده است. دانشگاه Kelaniya (UOK) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی کوچک (محدوده ثبت نام با رتبه: 2000-2999 دانشجو) مختلط سریلانکا است. دانشگاه Kelaniya (UOK) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 61 ساله سریلانکا دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. UOK همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 3698

دانشگاه جافنا

سریلانکا - آسیا
PO Box 57, Thirunelveli Jaffna 40000 Northern Province Sri Lanka

دانشگاه جافنا که در سال 1974 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک جافنا (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر) استان شمالی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Vavuniya و Kilinochchi است. دانشگاه جافنا (UoJ) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی مختلط سریلانکا (محدوده ثبت نام تک رتبه: 5000-5999 دانشجو) است. دانشگاه Jaffna (UoJ) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 46 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. UoJ همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 6273

دانشگاه راجاراتا سریلانکا

سریلانکا - آسیا
Mihinthale Anuradhapura 50300 North Central Province Sri Lanka

دانشگاه راجاراتا سریلانکا که در سال 1996 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر کوچک آنورادهاپورا (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، استان مرکزی شمالی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: Puliyankulama، Saaliyapura. دانشگاه راجاراتا سریلانکا (RUSL) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی کوچک (محدوده ثبت نام با رتبه: 3000-3999 دانشجو) است. دانشگاه راجاراتا سری‌لانکا (RUSL) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 24 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 10-20٪ است که این سازمان آموزش عالی سریلانکا را به یک مؤسسه انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. RUSL همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را برای دانشجویان فراهم می کند، از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور، و همچنین خدمات اداری.

رتبه جهانی: 7068

دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا

سریلانکا - آسیا
University Park, Oluvil Addalachchenai 32360 Eastern Province Sri Lanka

دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در سال 1995 تأسیس شده است که در محیط روستایی شهر بزرگ آدالاچچنای (محدوده جمعیت 10000-49999 نفر) استان شرقی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Sammanthurai است. دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا (SEUSL) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی سریلانکای مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 5000-5999 دانشجو) است. دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا (SEUSL) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 25 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 90-100٪ است که این سازمان آموزش عالی سریلانکا را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. SEUSL همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 7420
رتبه جهانی: 7627

دانشگاه شرقی سریلانکا

سریلانکا - آسیا
Vantharumoolai Batticaloa 30350 Eastern Province Sri Lanka

دانشگاه شرقی سریلانکا که در سال 1981 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر متوسط Batticaloa (محدوده جمعیت 250,000-499,999 ساکن)، استان شرقی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Trincomalee است. دانشگاه شرقی سریلانکا (EUSL) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط سریلانکا (محدوده ثبت نام uniRank: 1000-1999 دانشجو) است. دانشگاه شرقی سریلانکا (EUSL) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 39 ساله سریلانکا دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. EUSL همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 7717

دانشگاه ساباراگامووا سریلانکا

سریلانکا - آسیا
PO Box 02 Belihuloya 70140 Sabaragamuwa Sri Lanka

دانشگاه ساباراگامووا سریلانکا که در سال 1995 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر بزرگ Belihuloya (محدوده جمعیت 10000-49999 نفر) Sabaragamuwa واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در راتناپورا است. دانشگاه ساباراگامووا سریلانکا (SUSL) که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی کوچک (محدوده ثبت نام با رتبه واحد: 2000-2999 دانشجو) است. دانشگاه ساباراگامووا سریلانکا (SUSL) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. SUSL همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 7893

دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی

سریلانکا - آسیا
21, Albert Crecent Colombo 00700 Western Province Sri Lanka

دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی که در سال 2005 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ کلمبو (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر) استان غربی واقع شده است. دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی که به طور رسمی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی سریلانکای مختلط با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام uniRank: 9000-9999 دانشجو) است. دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک رسمی رسمی آموزش عالی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی همچنین چندین امکانات و خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 10434

دانشگاه بودایی و پالی

سریلانکا - آسیا
Gurulugomi Mawatha, Pitipana North Homagama 10206 Western Province Sri Lanka

دانشگاه بودایی و پالی که در سال 1982 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر کوچک هماگاما (محدوده جمعیت 50000-249999 نفر) استان غربی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کلمبو است. به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و بزرگراه های سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه بودایی و پالی (BPU) یک موسسه آموزش عالی مختلط سریلانکا بسیار کوچک (محدوده ثبت نام با رتبه: 500-999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین بودایی وابسته است. دانشگاه بودایی و پالی (BPU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. BPU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 10909

دانشگاه مونک سریلانکا

سریلانکا - آسیا
New Elkatuwa Road Anuradhapura North Central Province Sri Lanka

دانشگاه بیکسو سریلانکا که در سال 1996 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر کوچک Anuradhapura (محدوده جمعیت 50,000-249,999 نفر)، استان مرکزی شمالی واقع شده است. دانشگاه بیکسو سریلانکا (BUSL) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و بزرگراه های سریلانکا به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی سریلانکا است که به طور رسمی به دین بودایی وابسته است. دانشگاه بیکسو سری‌لانکا (BUSL) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. BUSL همچنین چندین امکانات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 11689