38 دانشگاه برتر عربستان سعودی به ترتیب رتبه جهانی

دانشگاه ملک سعود

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 2454 Riyadh 11451 Riyadh Saudi Arabia

دانشگاه ملک سعود که در سال 1957 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر بزرگ ریاض (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر) واقع شده است. دانشگاه ملک سعود (KSU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 35000-39999 دانشجو) است. دانشگاه پادشاه سعود (KSU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی 63 ساله دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس آزمون ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. KSU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رتبه جهانی: 109

دانشگاه ملک عبدالعزیز

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 80208 Jeddah 21589 Makkah Saudi Arabia

دانشگاه ملک عبدالعزیز که در سال 1967 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر جده (محدوده جمعیت 1,000,000 تا 5,000,000 نفر) مکه قرار دارد. این موسسه دارای شعبه پردیس در رابق نیز می باشد. دانشگاه ملک عبدالعزیز (KAU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی مختلط در عربستان سعودی بسیار بزرگ (محدوده ثبت نام با رتبه: بالای 45000 دانشجو) است. دانشگاه ملک عبدالعزیز (KAU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی 53 ساله دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 20-30٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه بسیار انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. KAU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رتبه جهانی: 360

دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 6900 Thuwal 23955 Makkah Saudi Arabia

دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله که در سال 2009 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ ثوال (محدوده جمعیت 10000 تا 49999 نفر) مکه واقع شده است. دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (KAUST) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام تک رتبه: 250-499 دانشجو) است. دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (KAUST) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 11 ساله عربستان سعودی دارای سیاست پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. KAUST همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 1284

دانشگاه ملک فیصل

عربستان سعودی - آسیا
PO 380 Al-Ahsa 31982 Eastern Province Saudi Arabia

دانشگاه ملک فیصل که در سال 1975 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ الاحساء (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر) استان شرقی واقع شده است. دانشگاه ملک فیصل (KFU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام تک رتبه: 25000-29999 دانشجو) است. دانشگاه کینگ فیصل (KFU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدرک‌های آموزش عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی با قدمت 45 سال دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. محدوده نرخ پذیرش 80-90٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. KFU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری ارائه می‌کند.

رتبه جهانی: 1475

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 5016 Dhahran 31261 Ash Sharqiyah Saudi Arabia

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد که در سال 1963 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ ظهران (محدوده جمعیت 10,000 تا 49,999 نفر)، آش شرقیه واقع شده است. به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد (KFUPM) یک مؤسسه آموزش عالی عربستان سعودی با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 8000-8999 دانشجو) است. دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد (KFUPM) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی 57 ساله دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس آزمون ورودی است. KFUPM همچنین چندین امکانات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می کند.

رتبه جهانی: 1547

دانشگاه قاسم

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 6688 Qassim 51452 Al-Qassim Saudi Arabia

دانشگاه قاسم که در سال 2004 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ قاسم (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر) القاسم واقع شده است. این مؤسسه همچنین دارای پردیس‌های شعبه‌ای در مکان‌های زیر است: بُریده، عنائزه، ار راس، البکیریه، مزنب، اوقلات عسغور، بدایعه، الخبره، النبهنیه. دانشگاه قاسم (QU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 30,000-34,999 دانشجو) است. دانشگاه قاسم (QU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 16 ساله عربستان سعودی دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 40-50٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه متوسط انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. QU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 1808

دانشگاه ملک خالد

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 418 Abha 61431 Asir Saudi Arabia

دانشگاه شاه خالد که در سال 1998 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ ابها (محدوده جمعیتی 500,000 تا 1,000,000 نفر) اسیر واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: الناماس، بیشا، خمیس مشیط، محیل. دانشگاه ملک خالد (KKU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی بسیار بزرگ (محدوده ثبت نام با رتبه: بالای 45000 دانشجو) است. دانشگاه کینگ خالد (KKU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 22 ساله عربستان سعودی دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس آزمون ورودی است. محدوده نرخ پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. KKU همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رتبه جهانی: 1946

دانشگاه اسلامی الامام محمد بن سعود

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 5701, Othman Ibn Affan Street Riyadh 11432 Riyadh Saudi Arabia

دانشگاه اسلامی آل امام محمد بن سعود که در سال 1974 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر بزرگ ریاض (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر) واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در ریاض است. دانشگاه اسلامی الامام بن سعود (IMAMU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عربستان سعودی مختلط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 40,000-44,999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین اسلام وابسته است. دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود (IMAMU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه می‌شود. از مطالعه برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی با قدمت 46 سال دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. محدوده نرخ پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. IMAMU همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 2248

دانشگاه امام عبدالرحمن بن فیصل

عربستان سعودی - آسیا
Coastal Road Dammam 31441 Eastern Province Saudi Arabia

دانشگاه امام عبدالرحمن بن فیصل که در سال 1975 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر بزرگ دمام (محدوده جمعیتی 500,000 تا 1,000,000 نفر) در استان شرقی واقع شده است. این موسسه همچنین دارای شعبه پردیس در مکان های زیر است: قطیف، حفر البطین، جبیل. دانشگاه امام عبدالرحمن بن فیصل (IAU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام تک رتبه: 20,000 تا 24,999 دانشجو) است. دانشگاه امام عبدالرحمن بن فیصل (IAU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش لیسانس (یعنی گواهینامه، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی عربستان سعودی با قدمت 45 سال دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. محدوده نرخ پذیرش 50-60٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه متوسط انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند. IAU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 2321

دانشگاه طیبه

عربستان سعودی - آسیا
Al-Jammiatt Avenue Medina 30001 Al Madinah Saudi Arabia

دانشگاه طیبه که در سال 2003 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر مدینه (محدوده جمعیت 1,000,000-5,000,000 نفر) المدینه واقع شده است. به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه طیبه (TaibahU) یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی بسیار بزرگ (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 40,000-44,999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین اسلام وابسته است. دانشگاه طیبه (TaibahU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. این موسسه آموزش عالی 17 ساله عربستان سعودی دارای یک خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است. محدوده نرخ پذیرش 30-40٪ است که این سازمان آموزش عالی عربستان سعودی را به یک موسسه بسیار انتخابی تبدیل می کند. TaibahU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و فرصت‌های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رتبه جهانی: 2478

دانشگاه اسلامی مدینه

عربستان سعودی - آسیا
Prince Naif Ibn Abdulaziz Road, Al Jamiah; PO Box 170 Medina 42351 Al Madinah Saudi Arabia

دانشگاه اسلامی مدینه که در سال 1961 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در کلان شهر مدینه (محدوده جمعیت 1،000،000 تا 5،000،000 نفر)، المدینه واقع شده است. به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه اسلامی مدینه (IU) یک مؤسسه آموزش عالی عربستان سعودی با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام تک رتبه: 6000 تا 6999 دانشجو) است که به طور رسمی به دین اسلام وابسته است. دانشگاه اسلامی مدینه (IU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. IU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 2807

دانشگاه شاهزاده ستام بن عبدالعزیز

عربستان سعودی - آسیا
Al-Kharj 16278 Al-Kharj Saudi Arabia

دانشگاه شاهزاده ستام بن عبدالعزیز که در سال 2009 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ الخرج (محدوده جمعیتی 500,000 تا 1,000,000 نفر) واقع شده است. دانشگاه شاهزاده ستام بن عبدالعزیز (PSAU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عربستان سعودی با اندازه متوسط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: 9000 تا 9999 دانشجو) است. دانشگاه شاهزاده ستام بن عبدالعزیز (PSAU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. PSAU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 2809

موسسه مدیریت دولتی، عربستان سعودی

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 205 Riyadh 11141 Riyadh Saudi Arabia

مؤسسه مدیریت دولتی عربستان سعودی که در سال 1961 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در کلان شهر بزرگ ریاض (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر) واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: جده، مکه، دمام. به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، موسسه مدیریت عمومی، عربستان سعودی (IPA) یک موسسه آموزش عالی عربستان سعودی مختلط است. مؤسسه مدیریت دولتی، عربستان سعودی (IPA) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. IPA همچنین چندین تسهیلات و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 3401

دانشگاه پرنسس نورا بنت عبدالرحمن

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 84428 Riyadh 11671 Riyadh Saudi Arabia

دانشگاه پرنسس نورا بنت عبدالرحمن که در سال 2008 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در کلان شهر بزرگ ریاض (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر) واقع شده است. این مؤسسه همچنین دارای پردیس‌های شعبه‌ای در مکان‌های زیر است: الخرج، الدیلم، القویه، الافلج، المجمعه، آدوودیمی، ساجیر، شگرا، وادی آدواسیر، حریمیلا، دوروما، المزاهیمیه، عفیف، ازلفی، حوت بنی تمیم، حوط. سودیر. دانشگاه پرنسس نورا بنت عبدالرحمن (PNU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی بسیار بزرگ (محدوده ثبت نام با رتبه تک: بالای 45000 دانشجو) است که فقط زنان در عربستان سعودی هستند. دانشگاه پرنسس نورا بنت عبدالرحمن (PNU) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. PNU همچنین چندین امکانات و خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 3569

دانشگاه علوم بهداشتی ملک سعود بن عبدالعزیز

عربستان سعودی - آسیا
PO Box 22490 Riyadh 11426 Riyadh Saudi Arabia

دانشگاه علوم بهداشتی ملک سعود بن عبدالعزیز که در سال 2005 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در کلان شهر بزرگ ریاض (محدوده جمعیتی بیش از 5،000،000 نفر) واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: جده، الحسا. دانشگاه علوم بهداشتی ملک سعود بن عبدالعزیز (KSAU-HS) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط عربستان سعودی (محدوده ثبت نام تک رتبه: 500-999 دانشجو) است. دانشگاه علوم بهداشتی ملک سعود بن عبدالعزیز (KSAU-HS) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، ماتریس سطوح مدرک و حوزه های تحصیلی uniRank را در زیر ببینید. KSAU-HS همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد.

رتبه جهانی: 3648